Blog

This blog represents my attempt to write in Japanese. This is all my own work and the many mistakes will remain mostly uncorrected unless someone comments on line.

3.30.2009

Cold day/TV speech

今朝 さむい です。まだ 私 の あたま が ちょっと いたい です。私 の あし いたい です。
きょう 日本語 を べんきょう を します。
Its cold this morning. My head is still a little sore.My leg hurts.
Today I will study Japanese.

今日 私 は 銀座 に 行きました。ぐうぜん 私 は NHK TV の CREW に会いました。 そして私 は 英語 の 言葉 を しました。ふじ さん です。よかった。とても いい ぎふと を もらいました。すごい。
Today I went to the Ginza.By accident I met the NHK TV crew. I made a speech in English.About Mt. Fuji. It went well. I received a nice gift. Great.

私 は (TV) を 見たい。
I want to see my self on TV.

今日 私 は 十 きろ を はしりました。よかった。
Today I ran 10 Km. It went well.

No comments: