Blog

This blog represents my attempt to write in Japanese. This is all my own work and the many mistakes will remain mostly uncorrected unless someone comments on line.

7.24.2008

Asukusa/Harajuku

今日 は とても あつい です。Asakusa に 行きました。たいへん きんで いました。
そしてHARAJUKU に いきました。たくさん SHOPS を みました。

いい RESTAURANT  に 行きました。とても おいしいかった です。

1 comment:

メル said...

Dear Jon-san,
Good evening! How are you?
You must be very busy to
visit a lot of towns
in such a hot weather.

Some corrections:
present tense : おいしい
past tense : おいしかった
*wrong : おいしいかった
last "い" of "おいしい" is deleted, and put "かった".

** another example **
present tense : おもしろい
past tense : おもしろかった
*wrong : おもしろいかった

-----
* やかとり ... やきとり
* かぶきじょ ・・・ かぶきちょう
* きんで ・・・こんで
  Asakusa was crowded.
...あさくさは・こんで・いました

-----
Jon-san, see you again very soon!!
Have a good night!!
Izumi